Nederlands


          Brassery is een ensemble dat de koperblaasinstrumenten  op een originele en frisse manier wil presenteren. Dit ensemble creëert voornamelijk nieuw werk, in diverse genres,  waarbij  de standaardbezetting voor koperkwintet verrijkt kan worden met minder voor de hand liggende  muziekinstrumenten. De muzikanten zijn allen vertrouwd met zeer uiteenlopende muziekstijlen: van barokmuziek (op kopieën van historische instrumenten),  over wereldmuziek,  kleinkunst,   bigband,  tot hedendaags werk en popmuziek.       


          Brassery wil de muzikale veelzijdigheid van de koperblazers in de kijker zetten met kwaliteitsvolle,  voor een groot publiek toegankelijke concerten en muziektheater.

         

Voor speciale gelegenheden kan Brassery uitgebreid worden tot Brassery Symfonic.

Producties Brassery :

Brassery ten dienste van:

Brassery Symfonic:

muzikanten Brassery :


Marc Goris

          Marc,  °1977,  Antwerpen,  begon met trompet aan de muziekacademie van Antwerpen, bij Arthur Vanderhoeft.  In het conservatorium van Gent studeerde hij bij Benny Wiame en beëindigde zijn studies in het conservatorium van Amsterdam bij Fritz Damrow. Hij volgde masterclasses bij Hakan Hardenberger, Reinhold Friedrich, Urban Agnas, Allen Vizzutti en anderen. Hij was van 2004 tot 2015 lid van Il Novecento, gekend van oa ‘The Night of the Proms’. 

          Als veel gevraagd freelance trompettist speelde Marc in Brussels Philharmonic,  de Filharmonie, het Symfonieorkest voor Vlaanderen, Euterpe Baroque Consort,  het Nadar- ensemble,  de Beethovenacademie,...  Maar ook in musicalproducties als Josephine B, Elisabeth, Charlie and the Chocolat Factory, Legally Blonde, Zoo of Live,  Chaplin,  Evita,  The Wizard of Oz, Fiddler on the Roof, The Producers, Oliver!, Grease, Les Misérables; en voor STUDIO 100.

          Marc is lid van ‘ensemble a’, dat zich naast het creëren van originele conceptconcerten toelegt op het begeleiden van koren, dit zowel op oude als op moderne instrumenten. Het is hier dat Marc regelmatig werken uit het barokrepertoire uitvoert op natuurtrompet.

          Naast zijn werkzaamheden als uitvoerend muzikant, is Marc ook componist en arrangeur. In 2016 componeerde hij de muziek voor de  productie ” Mowgli en de Wolven”. Deze zelf gecreëerde voorstelling voor koperkwintet en verteller, was voor hem de ideale gelegenheid om het ensemble Brassery op te richten.  In 2018 schreef hij de muziek en het verhaal van het tweede project van Brassery 'De oase van Douz'. In 2020 schreef hij de muziek voor het vervolgverhaal van Mowgli van de Wolvenhorde,  'Tijger! Tijger!'.

          Marc is leraar trompet aan de academie voor muziek,  woord & dans MA'GO te Antwerpen,  aan de Gemeentelijke Academie voor Muziek en Woord Brasschaat en aan de Stedelijke Academie voor Muziek en Woord Hoboken en Borgerhout.

Bert Mees

Bert Mees (°1991) volgde bachelor, master en postgraduaat opleidingen aan de conservatoria van Antwerpen en Gent. Momenteel is Bert vast als solist verbonden aan de Koninklijke Muziekkapel van de Gidsen en als 2de trompet bij Casco Phil (voormalige Belgische Kamerfilharmonie) .

Als freelancemuzikant is hij actief in verscheidene orkesten zoals oa. (Philharmonie Zuidnederland, Orchestre Philharmonique Luxembourg, Vlaamse Opera, e.a.). Verder is Bert verbonden als lesgever in het deeltijds kunstonderwijs aan de academies van Oudenaarde en Brugge.

Hans Verhulst

        Hans Verhulst, °1966, Bornem,  zette zijn eerste muzikale stappen in de plaatselijk harmonie 'Concordia et Amicitia'.  Aan de conservatoria van Antwerpen en Brussel behaalde hij Eerste Prijzen notenleer, hoorn , kamermuziek en het getuigschrift transpositie.

     Hans is een veelgevraagde freelance hoornist omdat hij  met veel  muziekstijlen en -genres vertrouwd is;  van hafabra, over klassiek,  licht klassiek,  kamermuziek,  opera,  operette,  naar musical,  pop, rock en hedendaagse muziek.  Hij musiceert bij de gekende Belgische symfonieorkesten  en operahuizen,  en verder bij oa: Andre Rieu, Het Vlaams Muziektheater,  Koninklijk Ballet van Vlaanderen, Music Hall, Studio 100, Stage Entertainment, New Productions,  Il Novecento, Hooverphonic, het Nadar- ensemble en Ictus.

Tommy Verschoore

        Tom begon met muziek op 9-jarige leeftijd in de muziekacademie van Koekelare, waar hij notenleer, AMV, instrument (piano, trompet, bugel, slagwerk en saxofoon) en samenspel volgde. Tussen 1992 en 1996 volgde hij de kunsthumaniora aan het Lemmensinstituut te Leuven en de kunsthumaniora van Gent, waar hij de overstap maakte van trompet naar euphonium. In 1996 begon Tom zijn studies bastuba aan het conservatorium van Antwerpen waar hij begin 1997 overschakelde op trombone bij Ben Haemhouts (Solotrombonist Bamberger Symfoniker). In 1999 ging Tom studeren aan het conservatorium van Amsterdam waar hij trombone (bij Ivan Meylemans) en muziekpedagogie volgde en zijn studies succesvol beëindigde in 2001.  Verder volgde Tom masterclasses bij ondermeer Joe Burnam (Italië), Joseph Alessi (VS), Jürgen van Reijen (Nederland), Alain Trudel (Canada), Ian Bousfield (Engeland),…

        Als freelancer werkte Tom met verscheidene orkesten, zowel in het klassieke als in het lichtere genre: Koperensemble Belgian Brass, Sam Vloemans and Band, Kwintet Indigo,  het Vlaams Radio Orkest, het Nationaal Orkest van België, het Koninklijk Concertgebouworkest Amsterdam, het Rotterdam Philharmonisch Orkest, Il Novecento, de Vlopera, de Koninklijke Filharmonie van Vlaanderen, de Beethovenacademie, L’ Orchestre Philharmonique de Liège, het Radio Philharmonisch Orkest, Champ d’ action en Hermesensemble, El tattoo del tigre, Gabriel Rios, Spearhead, Michael Franti en verschillende bigbands, oa de The Crazy Bruno Vansina Bigband.

        Tom was als trombonist in dienst bij de Opéra Royal de Wallonie van 2004 t.e.m 2006. Sinds 2006 is hij trombonist (1ste solist) bij de Koninklijke  Muziekkapel van de Gidsen, waar hij meerdere werken vertolkte als solist.

        Ook is hij sinds 2005 leraar zwaar koper aan de academie voor Muzische Kunsten Meise.


Tobe Wouters

            Tobe,  °1976,  Leuven,  studeerde bastuba aan het conservatorium van Gent bij Staf De Volder en aan het conservatorium van Antwerpen bij   Hendrik-Jan Renes.   

            Hij was in vaste dienst bij de Opera van Luik,  speelde vele jaren in het Symfonieorkest van Vlaanderen,  en trok daarna 10 jaar de wereld rond met Think of One,  Orchestre International du Vetex,...

           Hij is een veel gevraagd studiomuzikant voor oa Think of one,  Mauranne,  Raymond,  Arno,  Scoreman,  Zita Swoon,  Hannelore Bedert,  Het Geluidshuis,  Rocco Granata,  Brussels Philharmonic,  Orchestre International du Vetex,  Kapitein Winokio,... 

         Hij toerde met Kommil Foo,  Theater Luxemburg,  Spirial consort,  Tutti fratelli,  Madredeus,  Opera Vlaanderen,  De Munt,  Pieter Embrechts,  Circus Marcel,  Rumble in the Jungle,  Kar Kar Kar..,  Brassery... 


Birger Embrechts

          Birger Embrechts, °1982, Herentals,  startte zijn opleiding trompet aan de stedelijke muziekacademie van Herentals.  Vervolgens trok hij naar de kunsthumaniora van het Lemmensinstituut waar hij les volgde bij Leo Wouters en studeerde verder aan de hogeschool van het Lemmensinstituut bij Leon Petré.  Momenteel specialiseert Birger zich aan het conservatorium van Antwerpen bij Steven Verhaert.

          Birger wordt regelmatig gevraagd als multifunctioneel trompettist en is gekend voor zijn allround stijlbeheersing:  zo studeerde hij oa jazz en lichte muziek bij Peter Cox,  Olivier Bodson en Jo Hermans,  en volgde hij masterclasses natuurtrompet bij Alain de Rudder en Paul Voet.  Verder was Birger principal cornet en sopraan cornet bij oa Metropole Brassband,  Brassband Willebroek,  Brassband Heist,  Brass-aux-Saxes,  Fanfare Sint- Isodorus te Olen.

         Birger is sinds 2003 trompettist bij The Night of the Proms,  reisde de wereld rond met André Rieu en deed opnames en concerten voor oa Hooverphonic,  Nekka- nacht,  Golden Lifetime Awards en diverse TV- shows.